V tomto článku vás prevedieme mliečnym oddelím v supermarkete, aby sme vám pomohli rozlúštiť, ktorý typ mlieka je pre vás najlepší.

mléko
 
Vápnik
Odporúčaný denný príjem vápnika pre dospelého človeka je 1000 mg, avšak pre ženy po päťdesiatke a mužov po sedemdesiatke by sa denný príjem mal zvýšiť na 1300 mg. Splniť dennú normu bez mliečnych výrobkov nie je také jednoduché. Dennej norme zodpovedá 250 ml mlieka, 150 g jogurtu alebo 2 plátky syra (40 g). Pohár mlieka vám poskytne okolo 280 mg až 500 mg vápnika.
 
Tuk
Plnotučné mlieko obsahuje zhruba 2,4% nasýtených tukov (je to 2,4 g na 100 ml) a to sa rovná 6 g nasýtených tukov na jeden pohár. Pretože väčšina z nás prijíma príliš mnoho tukov, mali by sme si vybrať mlieko s nižším obsahom tuku. Aj keď…nízkotučné mlieko chutí trochu inak. Ak nie ste tým príliš nadšený, pristupujte k tomu tak, ako keď ponúkate dieťaťu nové jedlo – dieťa musí jedlo ochutnať niekoľkokrát, kým si zvykne na novú chuť. Nízkotučné potraviny ochránia vaše tepny pred upchávaním a tiež budete mať vďaka nim lepšiu kontrolu nad vašou hmotnosťou.
 
Bielkoviny
Pohár nízkotučného mlieka vám poskytne 8 – 9 g bielkovín. Je vhodné konzumovať jedlá obsahujúce bielkoviny počas celého dňa. Vďaka vyššiemu obsahu bielkovín sa totiž budete cítiť sýtejší. Mlieko s najnižším obsahom tuku je najbohatšie na bielkoviny, pretože obsahuje viac vody a laktózy a až 15 g bielkovín.

kafe
 
Obohatené mlieko
Obsahuje zložky nevyhnutné pre zdravie kostí: vápnik, horčík, zinok, vitamín D a vitamín K. Je nevhodné akurát pre ľudí, ktorí užívajú warfarín.
 
Sušené mlieko
Je skvelou voľbou v prípade núdze a ekonomickou alternatívou čerstvého mlieka. Ak máte malý rozpočet a ste veľkým milovníkom mlieka, oplatí sa zamyslieť sa nad používaním práve sušeného mlieka. Všímajte si však nutričné hodnoty na obale, aby zodpovedali tým, ktoré obsahuje čerstvé mlieko.

Previous post Budujte si svoj domov
Next post Prírodné produkty
Menu