Taká navonok jednoduchá skratka a pojem PR má pre podnikanie obrovský význam a veľmi dobre sa uplatňuje najmä v online marketingu. V originálne „Public Relations“ preložíme do slovenčiny ako „vzťahy s verejnosťou“ a z tohto pojmu je následne zrejmé, prečo ide o dôležitú súčasť marketingu ako aj samostatnej podnikateľskej činnosti. Je to práve verejnosť, z ktorej vzniká klientela a je to zároveň dôvod, prečo ju musíme oboznamovať s našimi službami, tovarom, akciami,… vo forme pravidelného a vždy aktuálneho obsahu.

klávesnica, ruka

A jedným z efektívnych spôsobov, ako tvoriť takýto obsah, je pr článok. Práve do neho dokážete zahrnúť zaujímavú tematiku prezentujúcu konkrétne služby a produkty. Navyše dokážu byť tieto články dobre viditeľné a okrem predstavenia služieb vo vašom odvetví vedia prezentovať aj vás a vašu podnikateľskú značku. A to je predsa cieľom budovania funkčných vzťahov s potenciálnou klientelou.

Opäť ide o spôsob zviditeľnenia, ktorý má trvalý charakter. Aj v tomto prípade možno povedať „pomaly ďalej zájdeš“. Pritom táto veta je myslená v tom najlepšom kontexte. Pretože napríklad reklama vo forme banneru alebo napr. vsunutého videa na Youtube vie mať pomerne rýchly efekt, ale v porovnaní s textom a článkami dokáže povedať len naozaj málo. A takisto má efekt len dovtedy, pokiaľ za ňu platíte.

pero, zošiť, lapto

Naopak takéto texty, čo sa tvária a vyzerajú ako klasické informatívne články, tie toho dokážu povedať skutočne viac a čo je podstatné, pre užívateľov nepôsobia ako vlezlá reklama. Ak sú dobre cielené a napísané atraktívne, pre užívateľov majú informatívny a zaujímavý význam. A čím je ich publikovaných viac, tým lepšie. Takýmto spôsobom vzniká úprimný záujem verejnosti a spolu s ním funkčné budovanie vášho brandu. No a v prípade, ak s touto formou zviditeľnenia skončíte, jej účinok zostáva relatívne dlhodobý, pretože publikované články si dokážu stihnúť prečítať masy potenciálnych záujemcov.

Previous post Spánok, ktorý Vás nabudí!
Next post Najlepší obklad pre váš krb: Aký materiál zvoliť?
Menu